انتخابات 94 | انتخابات مجلس | اخبار انتخابات | نظرسنجی انتخابات | سایت انتخابات

اخبار انتخابات و پیگیری اخبار انتخابات مجلس 94 و نظرسنجی انتخابات و معرفی ستاد انتخابات نامزدها و معرفی نامزدها و اخبار نامزدهای مجلس 94 و اخبار مجلس دهم

انتخابات 94 | انتخابات مجلس | اخبار انتخابات | نظرسنجی انتخابات | سایت انتخابات

اخبار انتخابات و پیگیری اخبار انتخابات مجلس 94 و نظرسنجی انتخابات و معرفی ستاد انتخابات نامزدها و معرفی نامزدها و اخبار نامزدهای مجلس 94 و اخبار مجلس دهم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

انتخابات مجلس 94

امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز این کمیسیون پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون شوراها همچنان معتقد به یک مرحله‌ای شدن انتخابات است و آن را به تصویب رساند.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون، طرح اصلاح موادی از انتخابات مجلس شورای اسلامی که از صحن علنی به کمیسیون اعاده شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس در ادامه تصریح کرد: این جلسه با حضور نمایندگان وزارت کشور و نیروی انتظامی و مرکز پژوهش‌ها برگزار شد، در این جلسه مواد 2 الی 16 طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس اعاده شده از صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، از آنجا مواد 2 و 3 این طرح که به یک مرحله‌ای شدن انتخابات اشاره دارد، در صحن علنی بی‌نتیجه باقی مانده بود.


وی اضافه کرد: موافقان حذف این مواد از کاهش مشارکت مردمی و حضور در انتخابات به دلیل نبود حد نصاب مناسب و اکثریت نسبی شدن آرا، نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس و به صلاح نبودن تغییرات عمده در روند انتخابات سخن گفتند.


خجسته یادآور شد: مخالفان حذف این مواد نیز هماهنگی بیشتر با انتخابات شوراهای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری (که هر دو بر اساس اکثریت نسبی هستند)، کاهش هزینه‌های عمومی انتخابات و تبلیغات نامزدها، کاهش التهاب سیاسی در اجتماع، عدم تغییر نتایج در مرحله اول و دوم، حفظ آرامش و امنیت بیشتر در مرحله اول را از جمله موارد و دلایل خود ارائه کردند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون در نهایت به این نتیجه رسیدند که همچنان مواد مذکور در طرح باقی بمانند و در واقع انتخابات مجلس شورای اسلامی به طور یک مرحله‌ای و با اکثریت نسبی برگزار شود.


منبع : فارس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی