انتخابات 94 | انتخابات مجلس | اخبار انتخابات | نظرسنجی انتخابات | سایت انتخابات

اخبار انتخابات و پیگیری اخبار انتخابات مجلس 94 و نظرسنجی انتخابات و معرفی ستاد انتخابات نامزدها و معرفی نامزدها و اخبار نامزدهای مجلس 94 و اخبار مجلس دهم

انتخابات 94 | انتخابات مجلس | اخبار انتخابات | نظرسنجی انتخابات | سایت انتخابات

اخبار انتخابات و پیگیری اخبار انتخابات مجلس 94 و نظرسنجی انتخابات و معرفی ستاد انتخابات نامزدها و معرفی نامزدها و اخبار نامزدهای مجلس 94 و اخبار مجلس دهم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

انتخابات مجلس 94

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی ضمن تشریح شرایط برگزاری انتخابات پیش‎رو در سال 94، به اهمیت رعایت قوانین انتخاباتی در تمام مراحل انتخابات اشاره کرد و گفت: مطالعه و رعایت قانون باید جزو برنامه‎های اولویت‎دار مجریان برگزاری انتخابات باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، محمدحسین مقیمی هشتم مهرماه در نخستین نشست منطقه‌ای آموزش توجیهی انتخابات که با حضور اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان‎های یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان در فرهنگ‎سرای شهرکرد در حال برگزاری است، نقش انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را بسیار تعیین کننده دانست و افزود: بر اساس مواد قانون اساسی، کشور توسط کسانی اداره می‏شود که با رای مستقیم و غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شوند که این نشان دهنده اهمیت انتخابات است.


وی با بیان این‌که «مردم‌سالاری دینی در انتخابات نقش تعیین کننده‎ای دارد»، به پیش‎رو بودن دو انتخابات مهم نمایندگان مجلس 94 و خبرگان که هر دو با تصمیم مردم رای می‎آورند» اشاره کرد و گفت: در انتخابات خبرگان رهبری نمایندگانی انتخاب می‎شوند که در مورد بالاترین مرجع کشور تصمیم می‎گیرند.


وی برگزاری 30 ساله انتخابات در کشور و کسب تجربه‏‌های زیاد از این انتخابات را یادآور شد و تصریح کرد: اگر از تجربیات گذشته در انتخابات به خوبی استفاده شود و نکات مثبت و منفی نیز شناسایی و مورد توجه قرار گیرند به طور قطع انتخابات پیش‎رو با شکوه بیشتری برگزار می‎شود.


معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی اظهارکرد: ما به دنبال انتخابات شکوه‌مند در سال 94 هستیم، در همین راستا یکی از مهم‎ترین وظایف وزارت کشور در سال جاری برگزاری این دو انتخابات است، که لازم است تمام تلاش خود برای برگزاری انتخاباتی شکوه‌مند، سالم، قانونی، با حضور حداکثری مردم، پرشور، رقابتی و در تراز جمهوری اسلامی ایران به کار بگیریم.


وی با بیان این‌که «همه ما باید بپذیریم که انتخابات مظهر وفاق ملی و هم‎بستگی اجتماعی است و اجرای صحیح آن موجب افزایش اعتماد عمومی و سرمایه‎های اجتماعی می‎شود» ادامه داد: صندوق‌های رای امانت و حق‎الناس است. در برگزاری انتخابات، مجریان، ناظران و بازرسان نقش مهمی دارند که مجریان و بازرسان از سوی وزارت کشور و ناظران از سوی شورای نگهبان انتخاب می‎شوند و اعضای هیئت اجریی و نظارت حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از داوطلبان انتخاباتی را نخواهند داشت و باید بی‎طرف باشند.


وی تاکید کرد: رعایت حقوق انتخاب شوندگان، انتخاب کنندگان و رعایت حقوق شهروندی از مسائلی است که باید در انتخابات پیش‎رو با جدیت مورد توجه قرار بگیرد.


این مقام مسوول با اشاره به اهمیت رعایت قوانین انتخاباتی در تمام مراحل انتخابات، خاطرنشان کرد: رعایت قانون موجب می‏‌شود تا اقدامی مغایر قانون انجام نشود و لازمه این مهم نیز شناخت قانون است؛ بنابراین مطالعه قانون باید جزو برنامه‎های اولویت‎دار مجریان باشد. در همین راستا 22 مهرماه سال جاری تمام فرمانداران و بخش‌داران در یک آزمون سراسری شرکت کرده و به 100 سوال پاسخ می‎دهند.


وی در ادامه «بی‎طرفی مجریان و ناظران در تمامی مراحل، شناسایی مسائل و مشکلات و چاره‎اندیشی در مورد آنان و ارائه راهکار، تامین امنیت انتخابات، حراست از اسناد و مدارک مربوط به انتخابات از هم‌اکنون، تهیه تقویم اجرایی انتخابات، اطلاع‌رسانی به مردم و یادآوری نقش رسانه‎ها و تکلیف صدا و سیما در این زمینه، تعامل سازنده با هیئات‌های نظارت، شناسایی جرایم و تخلفات، صیانت از رای مردم جلوگیری از ایجاد جوهای ملتهب و آلوده به تهمت، افترا، غیبت و دروغ و همچنین نظم بخشیدن به امور تبلیغی» را از لوازم برگزاری با شکوه‎تر انتخابات برشمرد.


وی با اشاره به این‌که «ما به دنبال برگزاری انتخاباتی عاری از هرگونه مشکل و مسائل بیان شده هستیم»، افزود: با ارزیابی فرمانداران در برگزاری انتخابات مسائلی همچون حضور پرشکوه مردم، نشاط سیاسی، هماهنگی با دیگر دستگاه‎ها، استقرار آرامش در منطقه در عین نشاط سیاسی از مواد دارای اهمیت در انتخابات است.


مقیمی تاکید کرد: از هم‌اکنون باید برای فراهم کردن محیطی آرام و در عین حال دارای نشاط سیاسی تلاش کنیم که این مهم زمانی محقق می‎شود که کار خود را به خوبی شناخته و به درستی به آن عمل کنیم که نتیجه آن انتخابات رقابتی و حداکثری خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: چنانچه در جامعه‎ای به موافقان و مخالفان دولت اجازه صحبت داده شود آن جامعه به سمت پیشرفت و توسعه حرکت خواهد کرد، بر همین اساس ما نیز باید همه سلایق را در جامعه لحاظ کنیم.


وی همچنین مسئولیت برقراری امنیت را بر عهده فرمانداران و استانداران دانست و تصریح کرد: سایر دستگاه‌ها نیز باید به فرمانداران و استانداران در راستای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی کمک کنند و هیچ فرمانداری نیز نباید سخنی غیرحقوقی و غیرفنی بزند که لازمه آن تسلط کامل آنان از مسائل حقوقی است. فرماندان لازم است با مراجع چهارگانه ثبت احوال، وزارت اطلاعات، دستگاه قضا و نیروی انتظامی ارتباط مطلوبی داشته باشند تا با کم‎ترین مشکلات در برگزاری انتخابت مواجه شوند. ایجاد شور و نشاط سیاسی از مهم‎ترین وظایف فرمانداران است که لازمه آن میدان دادن به فعالان سیاسی در چارچوب قانون است؛ همچنین باید معتمدان خداشناس و خداترس که مقید به حقوق مردم هستند برای صیانت از آرای مردم انتخاب شوند.


قائم مقام وزیر کشور از تهیه منشور وفاق به منظور ایجاد همدلی و رقابت در عین رفاقت میان احزاب در برخی از استان‎ها خبرداد و گفت: فعالان سیاسی از احزاب مختلف این منشور را امضا کرده و از آن در برگزاری انتخابات تبعیت می‌کنند. منشور اخلاقی انتخابات نیز تهیه و به استان‎ها داده شده است که باید به منظور برگزاری انتخابات شکوهمند نصب‌العین همه قرار گیرد.


وی همچنین از تلاش برای ایجاد زیرساخت برگزاری انتخابات الکترونیکی خبرداد و اظهارکرد: از 24 روند انتخاباتی، 23 مورد انجام شده است.


وی در پایان حفاظت از تعرفه‎ها، آمادگی لازم در زمان برگزاری انتخابات توسط مجریان و اجتناب از ارائه آمار غیرمعتبر، جلوگیری از امنیتی شدن مسائل انتخاباتی، تذکر صریح و سریع به تخلفات را از استانداران و فرمانداران در برگزاری انتخابات خواستار شد.

منبع : ایسنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی