انتخابات 94 | انتخابات مجلس | اخبار انتخابات | نظرسنجی انتخابات | سایت انتخابات

اخبار انتخابات و پیگیری اخبار انتخابات مجلس 94 و نظرسنجی انتخابات و معرفی ستاد انتخابات نامزدها و معرفی نامزدها و اخبار نامزدهای مجلس 94 و اخبار مجلس دهم

انتخابات 94 | انتخابات مجلس | اخبار انتخابات | نظرسنجی انتخابات | سایت انتخابات

اخبار انتخابات و پیگیری اخبار انتخابات مجلس 94 و نظرسنجی انتخابات و معرفی ستاد انتخابات نامزدها و معرفی نامزدها و اخبار نامزدهای مجلس 94 و اخبار مجلس دهم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

معاون قوه قضاییه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: رفتار غلط تبلیغاتی برخی داوطلبان دور دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی خنثی سازی می شود.

محمدباقر الفت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا درباره اقدامات این معاونت نسبت به جرایم انتخاباتی افزود: جلسه ای با معاونان پیشگیری و مدیران کل دادگستری های استان ها برگزار کردیم که تصمیماتی برای شناسایی رفتارهای متخلفانه و مجرمانه در ارتباط با مقطع تبلیغاتی انتخابات اتخاذ شده است.

وی تاکید کرد: در این جلسه رفتارهای متخلفانه و مجرمانه شناسایی و احصا شد و این رفتارها که اخلاق تبلیغاتی را مورد آسیب جدی و در نهایت نتایج انتخابات را تحت تاثیر قرار می دهد، خنثی خواهد شد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد:احتمال دارد در اثر شیوع این رفتارها در حوزه تبلیغ در واقع منتهی به انتخاب فردی شود که واجد شرایط لازم نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد: از الان برای خنثی سازی رفتارهای غلط تبلیغاتی شروع به کار کردیم.

وی با اشاره به بخشنامه یازدهم شهریور ماه امسال از سوی رییس قوه قضاییه در خصوص جرایم انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار داشت: در این بخشنامه دادستان کل کشور در بحث پیشگیرانه، مسوول ستادی انتخابات شد و دستگاه قضا در حوزه پیشگیری و مقابله با جرایم انتخاباتی ورود می کند.

الفت ادامه داد: طی دو سال گذشته ریاست قوه قضاییه با استفاده از ظرفیت موجود در قوانین مختلف، تدبیر بسیار جامع و تاثیر گذاری صورت داد و با صدور بخشنامه های متعدد، دستگاه قضا را در حوزه پیشگیری در کنار دستگاه های نظارتی و اجرایی مسوول برگزاری صحیح انتخابات کرده است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: در ۳۱ استان کشور ستادهای مربوط به پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شده است.

الفت با بیان اینکه معاون پیشگیری به عنوان دبیر این ستاد معرفی شده است، افزود: روسای دادگستری کل کشور مسوولیت برگزاری ستادها در استان ها رابر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود.

منبع : ایرنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی